sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Nukkevauvailua

Mulle iski joululomalla aiva mahdoton ompeluvimma. 
Hassua sinänsä, koska oon jo kauan sitten tullu siihen tulokseen, 
että neulepuikot ja lanka sopii enemmän mun käteen, kuin ompelukone.

Ronja sai joululahjaksi Baby Bornin ja sen mukana niitä muovisia vaippoja, joiden teippi lakkaa tarttumasta kiinni muutaman vaipanvaihdon jälkeen.

Mulla oli joululoman ajan kirjastosta lainassa Mekkotehdas kirja, jossa oli nukenvaippojen ompeluohje, joten ei kun tuumasta toimeen.
Ihan piiruntarkkaan en ohjetta seurannut, vaan tein sillä tutulla ja turvallisella tavalla, joilla ompelin kestovaipat Ronjalle , mutta kaavat otin kirjasta.

Vaippoja leikellessä Ronja selaili kirjaa ja halusi myös unipupun nukelle.
Samaan syssyyn tuli leikattua sitten sekin.

Nukkejen pipot tein tällä viikolla samalla kun tehtailin
 mulle ja Ronjalle kevätpipoja (eihän siihen nyt enää niin pitkä aika ole!)
Meidän pipoista sitten myöhemmin...

Oikeanpuolimmainen nukeista on toinen mun vanhoista kaksosvauvanukeista, jotka sain muistaakseni alle kouluikäisenä.
Tällä vauvalla on siis ikää jo yli kakskyt vuotta, mutta hyvin on leikit kestäny :)
Nukkejen vaatteet on mun äitin tekemiä, se osaa nää ompelujutut paremmin ku mä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti