maanantai 18. toukokuuta 2015

Nypläystä ja pupuja

Neulerintamalla on hieman pahin vimma laantunut,
 kun kevät on saanut ajettua mut pihalle :)
(toki puikoilla on koko ajan jotain, mutta valmista ei tule enää ihan liukuhihnalla)

Viime syksynä naapurin mukava Maija-mumma
lupasi opettaa mulle nypläystä.
Keittiön verhoon oli tarkoitus pitsit nyplätä.

Kerkesin mä varmaan kerran kokeilla itsekkin,
kun Maija innostuksissaan posotteli menemään 
koko puolentoista metrin reuna- ja välipitsin :D

No, kerkeenhän mä opetella myöhemminkin :)
Nyt mä sitten ompelen pitsejä pellavakankaaseen KÄSIN!
Hirvittävän hidasta, mutta kivaa :)
Ei taida ihan täksi kevääksi valmistua, mutta kesäksi ny ainakin.

Viikonloppu meni hoivatessa meidän toista pupua, 
jolla oli keuhkoissa jotain tulehdusta ja reilusti alilämpöä.
Eläinlääkäri oli jo melkein varma, ettei pupu enää toivu.

Kotona Pupu kiersi sylistä syliin lämmittelemässä huopaan kiedottuna
ja niin se sieltä vain rupes piristymään. :)
Nyt syö ja juo normaalisti.

Kaiken lisäksi viime kesänä eläinlääkärin tytöksi arvelema Ludviina
on sittenkin poika. Niin se vain on vaikeaa arvioida pienen pupun sukupuolta oikein.
Vuoden vanhalla se on jo paljon selkeämpää.
Ja käytöksestä päätellen myös meidän toinen pupu on poika.


Vielä muutama viikko sitten oltiin näin sovussa.
Sitten jouduttiin laittamaan aita väliin, kun reviiritaistelusta ei tullut loppua.
Nyt on taas rauha maassa :)

Talvikoppiin rakensin jo valmiiksi molemmille omat pesät jämälaudoista.
Tosin Ludviinan nimi täytyy nyt taas muuttaa Ludvigiksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa!
:)

4 kommenttia:

  1. Nypläystä, hui ja vau :D

    Kiitos samoin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, sama fiilis mulla oli kun kattelin sitä sekavan näköistä nypläysmallia ja niitä nypläys nypylöiden sekasotkua. :D

      Poista
  2. Käsityömessuilla olen seurannut nypläystä ja halunnut opetella, on se vaan niin hieno taito. Tulin siihen tulokseen ettei sovi minun "nakeille" tuollainen nypertäminen :)
    Mukavaa että pupu selvisi, vierihoito auttaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyl tykkäsin nypläämisestä, vaikka vaikuttaaki aika vaikeelta vielä. Pitää vissiin aloittaa jostain helpommasta. :D
      Kyllä se vaan saa ihmeitä aikaan tuo vierihoito pupullakin! :)

      Poista