sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Blondin saippua ja hiushuuhde

 Tein alunperin tän Blondissaippuan Ronjan vaaleet hiukset mielessä,
 mutta nyt talvella oon käyttäny sitä myös itse.
Kesällä käyttämäni hiussaippua tuntui talvella liian kuivttavalta.

Ronjan hiuksille tää on sopinu oikein hyvin.
Hiukset ei oo läheskään yhtä sähköiset kuin mitä kaupan shampoopesun jäljiltä
ja pitää hiukset puhtaina pitkään.

Resepti löytyy täältä.
Mulla loppui Risiiniöljy kesken, joten jatkoin Avokadoöljyllä,
jossa on liki sama saippuoitumiskerroin.
Ehkä jatkossakin lorautan vähän Avokadoöljyä sekaan.

Hiushuuhteen oon tehny kuivatusta Kamomillasta(löytyy mm. Punnitse ja säästä kaupasta)
sekä viime kesänä kuivatuista Kehäkukan terälehdistä.
Kumpikin sopii vaaleille hiuksille ja kirkastaa niiden väriä.
Musta tuntuu, että sen jälkeen kun alkasi käyttää Kehäkukkaa hiushuuhteessa,
 hiukset ei oo rasvoittunu niin nopeesti.

Laitan hiushuuhteen hautumaan yleensä aamupäivästä
 ja illalla suihkuun mennessä siivilöin.
Huuhteeseen tulee n. ruokalisikallinen Kamomillaa ja Kehäkukkaa
 ja mukillinen kuumaa vettä.
Hiushuudetta ei pestä pois.

Hyvää naistenpäivää :)

2 kommenttia:

  1. Vau, en ole ennen kuullut hiussaippuasta. Kehäkukan tiesin auttavan rasvoittuviin hiuksiin :) Hyvää Naistenpäivää Sinullekin :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon ny puoltoista vuotta käyttäny ite tehtyjä hiussaippuoita ja oon tykänny. En enää vaihtais kaupan shampoisiin. Hiussaippuoita saa ostaa valmiinakin.

    VastaaPoista